torsdag den 16. februar 2012

Levende børn!?!

  Undskyld, men jeg undrer mig sgu! Hver gang, jeg kommer kørende på en eller anden vej, og ser, at nogen har sat et skilt ud på vejen, hvor der står "Pas på - levende børn!"
  Ja, jeg HAR sgu da aldrig oplevet at komme kørende på en vej, hvor det flød med døde børn! Hvad ville det ikke ligne? Den samme undren kommer op i mig, når jeg i bagruden på en bil ser skiltet : "Levende børn i bilen." Ja, hvor tit kører vi rundt med døde børn på bagsmækken? Nogen gange står der også bare "Børn i bilen," og JA, jeg ved da godt, at meningen er, at så skal vi tage ekstra hensyn - for så vidt fint nok. Jeg KAN bare ikke lade være med at danne mig nogle sære billeder oven i knolden af folk, der kommer kørende bag mig og tænker:
  "Nåh, der står jo IKKE noget med "børn i bilen" på den der øse foran mig, så den potter jeg sgu lige ind i! Eller:
  "Nåh, her er det kun voksne og gamle, der går over gaden, så her behøver jeg ikke passe på - dem kan jeg da bare køre ned!"
  Eller er meningen med "Børn i bilen"-skiltene, at jeg skal passe ekstra på, fordi føreren af bilen formodes at blive evigt distraheret af sit uopdragne krapyl på bagsædet, så vedkommende formodes at køre med hovedet under armen foran mig?
Hmm...
  JA - jeg VED godt, jeg skal køre ordentligt! Men derfor KAN man jo også lære sit præmieyngel, at de skal passe på - både i bilen og på vejene....
  Eller skal vi til at have en hel skilteskov med "Pas på, forvirrede ældre!, "Giv agt, stressede voksne!" og "Teenagers med ipods i ørerne forude!"?

2 kommentarer:

  1. Så skulle du besøge skolevejen her i Valby. Der finder man en lignende plakat med et barn, der - seriøst - har onde øjne. Så kan det godt være, han siger: "Pas på mig i trafikken", men han hvisker "men selvom du gør, slår jeg dig ihjel". I'm dying if I'm lying!

    SvarSlet
  2. Oh shit - det lyder sgu skræmmende; vrede uopdragne børn....

    SvarSlet