søndag den 22. juli 2012

Søndag morgen



Vågnede stille og roligt. Min lille hund Karlo strakte sig i sit leje under min ene armhule, lagde sin snude tæt op af min hals og gabte. Jeg kunne høre min mand Finn rumstere ude i køkkenet. Han er mere morgenmand en jeg. Selv nyder jeg at ligge lidt længe på mine fridage. Finn skulle til Væggerløse kirke og spille orgel. Jeg venter med at tage med ham, når han skal spille i Gedser Kirke i aften.
Inde fra gæsteværelset kunne jeg svagt høre min ene storesøsters snorken. Hun og svoger og deres lille hund ligger derinde. De er hernede på deres faste årlige sommerferiebesøg. Forude venter en uge med ture ud i det blå, restaurantbesøg, et par udstillinger, Nykøbing F-revyen, forhåbentlig et par dukkerter i Østersøen samt stille stunder, hvor vi allesammen sidder og læser lidt hver for sig. De er nemme at have på besøg; ved, hvor kaffen står, skal ikke serviceres synderligt og bruger vores hus og have som deres andet hjem, et sted, hvor de rekreerer og lader op. Det er dejligt at have gæster på den måde.
Jeg stod enelig op efter at have rodet rundt i sengen og leget med hunden, gik ud i haven, fodrede guldfiskene i dammen og gav kanariefuglene og dværgvagtlerne i volieren frisk mad og vand. Satte mig i morgenkåbe og kiggede på, mens de kastede sig over de agurketern, jeg have givet dem. Nød at vågne lidt mere op, mens at par af han-kanarierne sang deres smukke triller om kap med havens mange fugle.
Gik ind og fodrede Karlo, fodrede mig selv og satte mig til at hælde ugens rationer af livsforlængende medicin op i portionsæskerne. Sendte en kærlig tanke til Rigshospitalet, som har forvandlet min hivstatus fra en dødelig trussel til noget, jeg snildt kan leve med - og oven i købet leve meget længe med. Tak for det!
Nu begynder søster og svoger at rumstere rundt. Finder selv morgenmad. Om lidt kører jeg ind til Nykøbing og træner lidt i fitnesscentret. Når jeg så kommer tilbage, må vi se, hvad dagen ellers vil bringe.
Livet er nu egentlig en glimrende indretning!

2 kommentarer:

  1. krakeleringer, kvababbelser og klamamser.....er det tilfældigt Knud? Alle begynder med K....
    Sætter mig fuldstændigt i dit sted med taknemmelighed over rigshospitalet, selv kæmper jeg jo i noget livsforlængende kemo. Har selv nydt en morgenstund noget lignende, blot er her for en gang skyld ingen af de nu 3 boende børn og mine fugle er en anelse større. Har nydt at samle æg ind til frokost og gave til kære bekendte samt lave knækbrød og plukke væld af urter dels til frokosten og aftensmaden. KNUS med K....fra Iben

    SvarSlet
  2. Citizen var fake hublot en originell innovatör av det GPS-kontrollerade traditionella armbandsuret när den introducerade fake seiko den första Satellite Wave GPS för nästan ett decennium sedan 2011. Tidstycket var revolutionerande för fake rolex att vara både ljusdriven (Citizen Eco-Drive) och kunna uppdatera sig själv till rätt tid var som helst i världen. Under 2014 fortsatte Citizen att fake Rolex förfina sin GPS-klockkollektion med mindre, mer effektiva rörelser och ett nytt falldesignspråk med lanseringen av Satellite Wave GPS F100 (granskad rolex replica på aBlogtoWatch här). 2015 lägger Citizen till sin GPS-klockfamilj med Satellite Wave GPS F900 som avrundade rolex kopia kärnrörelsen med ett antal ytterligare funktioner såsom en kronograf och världstidsmekanism som lagts till i kärnelektroniken. Den har också snabbsvarande replika klockor händer som drivs av sina egna oberoende motorer.

    SvarSlet