onsdag den 16. maj 2012

Jeg, en dræbersnegl

Venstres sammenbidte furie Birthe Rønn Hornbech har i en høring om homoseksuelle vielser udtalt, at dræbersnegle er nogle af de eneste væsener, for hvem det er normalt at parre sig med sit eget køn. I sandhed et rammende og poetisk billede, der her slipper ud under fruens vandondulerede manke!
Nu er jeg jo ikke som sådan tilhænger af at være hverken paranoid eller sart, så lad mig da vende billedet om og tage sammenligningen på mig: Måske er der i virkeligheden noget smukt over at blive sammenlignet med dette sejlivede bløddyr? For nej, uanset at mange pæne or ordentlige folk ikke bryder sig om homser, så er vi ikke sådan til at slå ihjel. Vi bliver ved med at myldre frem i tide og utide, selv der hvor folk helst var fri for vores tilstedeværelse. Nogle af os er oven i købet altædende - selvom vi da også er nogle, som giver os selv lov til at være kræsne, men hvad pokker... Nogle holder sågar til bag buskene i storbyens parker, hvor de kommer frem ved nattetide og gør unævnelige ting - pu-bad (så vidt jeg husker - det er længe siden...)! Og ligesom dræbersneglene er der da også mange af os, der er særdeles glade for øl, selvom vi ikke ligefrem drukner i det, når det bliver stillet frem.
Men der er nu noget ganske befriende over at være lidt slimet en gang imellem, så what the fuck! Lad blot Birthemusen fremture med sine poetiske billeder. Man kan dog spekulere på, om konen er på rød fluesvamp eller andet euforiserende, men lad det nu ligge! Kedelig er gimpen sgu ikke!

2 kommentarer:

  1. Næh, underholdningsværdien hos damen er stor, men jeg tænker lige - hvis parring er afgørende for, hvorvidt et giftemål er acceptabelt eller ej, så forventer jeg snarest en redegørelse, der kan sikre mig, at der bolles minimum 2 gange om ugen i alle heteroforhold. Forholder det sig ikke således, må skilsmisse kræves...af staten og ikke mindst Fru Rønn.

    SvarSlet
  2. Birthe Rønn er en dinosaurus.
    Hendes tankegang er middelalderlig.
    Uanset hvordan man vender hendes udtalelse, er den udtryk for foragt.

    SvarSlet